Отидете на основното съдържание (Натиснете Enter)
ВРЪЗКИ ЗА БЪРЗ ДОСТЪП

ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ

  1. Всички

Услугите за свързаност Connected Services се състоят от приложението Lexus Link+ на вашето мобилно устройство и мултимедийната система в автомобила. Всеки е ангажиран със собствен набор от функции, които правят шофирането по-безопасно и по-забавно, както в автомобила, така и извън него. 

 

Приложението Lexus Link+ ви позволява да комуникирате с автомобила си, където и да сте. Можете да планирате пътувания, да локализирате паркирания си автомобил, да намирате информация кога автомобилът ви трябва да получи поддръжка, да проверявате данните за превозното си средство и да получавате важни известия, както и да контролирате дистанционно климатичната система, вратите и аварийните светлини на колата си. 

 

Мултимедията ви позволява да свържете вашия смартфон (съвместим с iOS и Android) към вашия автомобил*. Вашите любими приложения, като Spotify, WhatsApp, Audible, Google Maps и Waze, могат да се използват в автомобила ви и да се управляват чрез Siri Voice Assist или OK Google. Мултимедията също така ви дава достъп до полезна информация като сигнали за трафик в реално време и предупреждения за камери за скорост и ви позволява да търсите интересни точки в навигационната система. 

 

*за избрани модели

Можете да проверите свързаните услуги, на които вашият автомобил може да работи, като напишете своя VIN на Lexus Connectivity Match: https://www.lexus.eu/owners/connected-services/connectivity-match

Приложението Lexus Link+ е свързано с идентификационния номер на автомобила (VIN) и собственика на автомобила, така че вие ще сте единственият, който може да използва услугите за свързаност за този автомобил.

Да, свързаните услуги могат да се добавят към множество акаунти, но могат да бъдат активирани и активни само в един акаунт по всяко време.

Услугите за свързаност (Connected Services) се състоят от приложението Lexus Link+ и мултимедията. Всеки е свързан със собствен набор от функции и трябва да се активира отделно. 

 

Бърз начин да проверите дали услугите за свързаност са активни е да проверите дали данните за последното ви пътуване се показват на началния екран на приложението. 

 

Ако не сте сигурни дали вашите услуги за свързаност са активирани, първо изберете правилния автомобил от My Garage, след което щракнете върху Connected Services centre. След това ще видите всички налични услуги за автомобила и техния статус на активиране. Следвайте потока, за да активирате услугите за свързаност, които са налични за вашия автомобил. 

 

За да активирате Lexus Online, свържете вашия смартфон с вашия автомобил, като използвате Bluetooth или Wi-Fi тетъринг, след което щракнете върху раздела за настройка Setup. Оттам щракнете върху раздела Online, след това върху раздела Lexus Online и изберете съществуващ акаунт. След това въведете вашите идентификационни данни за Lexus Link+.   

 

Въвеждането на вашите данни ще стартира вашата безплатна услуга с продължителност за 3 години. Можете да проверите датата на изтичане на вашия абонамент за мултимедия чрез клиентския портал.  

 

Ако нямате съществуващ акаунт, можете директно да създадете такъв в автомобила си, като изберете опцията New Account. 

 

При превозни средства, оборудвани с Lexus Smart Connect, можете лесно да сканирате QR кода, генериран на главното устройство (Head Unit) с приложението Lexus Link+ или алтернативно да го въведете ръчно в приложението. След това активирайте смарт услугите в Connected Services центъра в приложението Lexus Link+. 

Данните за акаунта са еднакви за приложението Lexus Link+ и портала за клиенти. И на двете платформи паролата може да се променя.

 

За да промените паролата си, отидете на екрана за вход и изберете Забравена парола.

  • Отменете абонамента за услуги за свързаност и премахнете автомобила от вашия акаунт в приложението. 
  • Премахнете потребителския профил от мултимедийното главно устройство. 
  • Не изтривайте акаунта си, тъй като всички бъдещи автомобили Lexus, които може да притежавате, могат да бъдат добавени към акаунта. Не забравяйте да информирате новия собственик на автомобила, че автомобилът е оборудван с услуги за свързаност.

Услугите за свързаност ще спрат да функционират, ако идентификационният номер на превозното средство (VIN) бъде премахнат от вашия акаунт.

Услугите за свързаност са включени при покупката на всяко превозно средство Lexus, съвместимо с услуги за свързаност, за период от десет години. 

 

Услугите за свързаност за превозни средства, оборудвани със Smart Connect, са включени за период от 4 години.

Услугите за свързаност на приложението Lexus Link+ ще функционират 10 години. Lexus ще покрие разходите за данни, използвани за предоставяне на услуги за свързаност за 10 години, но приложението Lexus Link+ ще функционира дори и без услуги за свързаност.

Трябва да въведете вашите идентификационни данни в мултимедийния модул на вашия автомобил. След това ще трябва да свържете вашата мултимедия с идентификационния номер на превозното средство (VIN). След това трябва да използвате Bluetooth връзка, за да свържете автомобила към интернет. Функцията за Моите дестинации вече ще работи.

Да и не. Един автомобил може да бъде добавен към множество акаунти, но само един акаунт може да има достъп до услугите за свързаност във всеки един момент или до други лични данни.

Акаунтът се споделя между приложението Lexus Link+ и портала за клиенти Customer Portal. И на двете платформи акаунт може да бъде създаден от екрана за вход. След създаването на акаунт ще получите имейл за активиране, който трябва да потвърдите, преди да можете да влезете в акаунта си и да добавите вашето превозно средство(а).

Можете да управлявате вашите правила за ползване чрез секцията Портал за поверителност (Data Privacy Portal) във вашия акаунт.

Можете да се консултирате с вашето Известие за поверителност чрез секцията Портал за поверителност (Data Privacy Portal) във вашия акаунт.

Бъдете крачка напред, докато шофирате с широк набор от функции и стигнете до вашата дестинация навреме. Съобразете се с различни събития по пътя и открийте налични бензиностанции и места за паркиране (на или извън улицата). Шофирайте безпроблемно с актуализирана интернет навигация.

Застраховката, базирана на употреба, взема предвид вашите навици на шофиране и предоставя оценка на водача въз основа на тези навици. След това водачът се възнаграждава за по-безопасно и гладко шофиране – със спестявания от премиите за подновяване на застраховката. Това е забавен начин да станете по-добър шофьор и да спестите пари.

Пълно-хибридната FHI застраховка ви насърчава да използвате по най-добрия начин вашия хибрид и ви възнаграждава за безопасното шофиране в електрически режим – със спестявания от вашите премии за подновяване на застраховката.

Вие решавате какви данни да споделяте с Lexus. Можете да контролирате това по всяко време в Портала за поверителност на данните и можете да оттеглите съгласието си, когато пожелаете.

Можете да използвате вашия смартфон като ключ за достъп и управление на автомобила. Някои модели превозни средства са оборудвани с функцията Smart Digital Key (моля, консултирайте се с вашия местен оторизиран дилър за повече информация), която ви позволява да регистрирате функцията чрез Bluetooth на смартфона с помощта на приложението Lexus Link+. 

 

Смартфон, настроен за Smart Digital Key, с активиран Bluetooth и отворено или работещо във фонов режим приложение Lexus Link+, се разпознава и свързва с автомобила на близко разстояние. Това позволява отключване, стартиране и заключване на автомобила дистанционно с вашия смартфон или просто с докосване на дръжката на вратата. 

 

Забележка:

  • Моля, вземете смарт ключа/физическия ключ или ключ картата като резервно копие за достъп до превозното средство.
  • Smart Digital Key изисква активен пробен период/абонамент за Lexus Smart Digital Key.

Регистрирайте акаунт чрез приложението Lexus Link+, за да започнете настройката на вашия дигитален ключ. Уверете се, че имате активна стандартна свързаност с пробна версия/абонамент за интелигентен дигитален ключ Smart Digital Key. 

 

Следвайте стъпките в приложението Lexus Link+, за да настроите Smart Digital Key към вашия смартфон и вашето превозно средство. Тествайте функциите за отключване, стартиране и заключване, за да потвърдите, че процесът на настройка е успешен. 

 

Можете да прегледате функциите и възможностите на вашия автомобил от приложението Lexus Link+ или да се консултирате с вашия местен оторизиран дилър за повече информация.

За да започнете с настройката на дигиталния ключ, моля, вземете физическия ключ и си осигурете достъп до автомобила.

 

  1. В приложението Lexus Link+ се уверете, че пробен период или платен абонамент за Smart Digital Key е активен и стандартната свързаност работи. 
  2. Натиснете „Настройки на моя дигитален ключ“ на началния екран на приложението Lexus Link+.
  3. Активирайте Bluetooth и биометрична проверка във вашия смартфон. Тази стъпка ще бъде пропусната, ако Bluetooth и биометричната проверка са били активирани в миналото.
  4. Потвърдете номера на вашия смартфон, като въведете 6-цифрения код, получен чрез SMS. Тази стъпка ще бъде пропусната, ако номерът на смартфона е бил потвърден в миналото.
  5. Моля, активирайте само една връзка за данни, WIFI или мобилна, преди следващата стъпка.
  6. Разрешете на вашия смартфон да изтегли дигиталния ключ. 
  7. Прегледайте информацията, предоставена в приложението Lexus Link+ относно процеса на сдвояване. 
  8. Когато автомобилът е включен, поставете физическия ключ върху бутона Start за два звукови сигнала. 
  9. Разрешете на приложението Lexus Link+ достъп до вашия Bluetooth, натиснете „Сдвояване“.
  10. Оставете връзката да завърши. 
  11. При успешна настройка ще се покаже съобщение „Настройката на дигиталния ключ е завършена“.

Уверете се, че пробен период или платен абонамент за Smart Digital Key е активен.

 

  1. Натиснете „Настройки на дигиталния ключ“ на началния екран на приложението Lexus Link+. Можете да споделите до 4 дигитални ключа с помощта на приложението Lexus. 
  2. Натиснете „Споделяне на дигитален ключ“. 
  3. Въведете името, фамилията и телефонния номер на новия потребител или добавете от контактите на смартфона. 
  4. Натиснете „Споделяне“ и потвърдете „Споделяне на ключ“.

 

Ще получите известие относно отговора на поканата за дигитален ключ. По всяко време можете да премахнете достъпа до споделения дигитален ключ.

Покана за споделен дигитален ключ ще бъде получена под формата на SMS с връзка към приложението Lexus Link+.

 

  1. Докоснете връзката в SMS. 
  2. Приложението Lexus Link+ ще се отвори и ще ви подкани да „Приемете“ или „Откажете“ поканата за дигитален ключ*. 
  3. Натиснете „Приемам“, за да получите споделения дигитален ключ.
  4. Активирайте Bluetooth и биометрична проверка във вашия смартфон. Тази стъпка ще бъде пропусната, ако Bluetooth и биометричната проверка са били активирани в миналото.
  5. Потвърдете номера на вашия смартфон, като въведете 6-цифрения код, получен чрез SMS. Тази стъпка ще бъде пропусната, ако номерът на смартфона е бил потвърден в миналото.
  6. Моля, активирайте само една връзка за данни, WIFI или мобилна, преди следващата стъпка.
  7. Позволете на вашия смартфон да изтегли дигиталния ключ. 
  8. При успешна настройка ще се покаже „Настройката на дигиталния ключ е завършена“.

 

*ЗАБЕЛЕЖКА: Новите потребители на приложението Lexus Link+ трябва да завършат процеса на регистрация, за да създадат акаунт, преди да приемат покана за дигитален ключ.

Моля, свържете се с местната поддръжка на клиенти.

Интелигентният дигитален ключ предоставя два метода за отключване/заключване:

 

i) Дистанционно отключване/заключване --> Налично, когато смартфонът е в обхват от 10 метра.

  • Натиснете иконите „отключване“ или „заключване“ на началната страница на приложението Lexus Link+.

 

ii)  Пасивно отключване/заключване* --> Налично, когато смартфонът е в обхват от 3 метра

  • Докоснете дръжката на вратата, за да отключите и заключите автомобила си.

 

*ЗАБЕЛЕЖКА: Заключването на автомобила ви не е възможно, ако телефонът е оставен вътре, за това ви уведомява звуков сигнал. В случай, че искате умишлено да оставите телефона си в автомобила си и Smart Digital Key е активен, моля, уверете се, че носите физическия си ключ и сте изключили Bluetooth на вашия смартфон, преди да заключите автомобила си.

След като дигиталният ключ е свързан към вашия смартфон, той не може да се използва от никой друг или да се променя. Системата на автомобила гарантира, че ключът е сигурно свързан с вашия телефон и не може да бъде откраднат или прихванат. 

 

Комуникационната технология BLE, използвана за Smart Digital Key, е по-модерна и следователно по-устойчива срещу атаки на крадци от класическите физически ключове:

 

  • Криптирана комуникация за сигурна връзка. 
  • Еднократни ключове, използвани за защита на всеки комуникационен обмен.

Ако вашият автомобил е оборудван със Smart Digital Key, функцията ще бъде достъпна като услуга във вашето приложение Lexus Portal/Lexus Link+. 

 

Моля, имайте предвид, че наличността на функции може да варира в зависимост от моделите, нивата на оборудване и в зависимост от наличността на пазара. Моля, консултирайте се с вашия местен дилър на Lexus за допълнителна информация.

Smart Digital Key ключ има 3 обхвата на откриване на близост: 

 

  1. Дистанционното отключване/заключване е налично, когато дигиталният ключ бъде открит в диапазон от 10 метра. 
  2. Пасивното отключване/заключване* е налично, когато дигиталният ключ бъде открит в рамките на 3 метра. 
  3. Стартирането на двигателя е налично, когато дигиталният ключ бъде открит в автомобила. 

 

*ЗАБЕЛЕЖКА: За отключване и заключване на вашия автомобил е необходимо докосване на дръжката на вратата.

Smart Digital Key се поддържа на:

 

  • iOS устройства с версия 15.0 или по-нова. 
  • Устройства с Android с версия 11.0 или по-нова, но не от марката Huawei (Huawei пуснаха собствена операционна система HarmonyOS през юни 2021 г.).

Smart Digital Key използва Bluetooth връзка, като приложението Lexus Link+ работи във фонов режим и в близост до автомобила за достъп. За разлика от него дистанционното управление Remote Control чрез приложението Lexus Link+ ви позволява дистанционно да заключвате/отключвате автомобила през интернет, като същевременно изисква физически ключ за потегляне.

Не, ако вашият смартфон е настроен за Smart Digital Key с активиран Bluetooth и приложението Lexus Link+ е отворено или работи във фонов режим, Smart Digital Key може да се използва за заключване и отключване на автомобила чрез просто докосване на дръжката на вратата или за стартиране на автомобил, като поставите смартфона на централната конзола или безжично зарядно устройство.

Инсталирайте приложението Lexus Link+ на новия си смартфон и влезте със съществуващия си акаунт. 

 

Ще видите, че на началната страница на приложението Lexus Link+ бутонът „Настройки на дигиталния ключ“ вече е заменен от „Настройка на моя дигитален ключ“. 

 

Натиснете „Настройка на моя дигитален ключ“ и следвайте същите стъпки, които сте следвали, за да настроите своя Smart Digital Key за първи път.

 

ЗАБЕЛЕЖКА: За да прехвърлите вашия Smart Digital Key на нов смартфон, не можете да деактивирате Smart Digital Key от предишния си смартфон и вашият пробен период или абонамент за Smart Digital Key трябва да е активен.

i) Премахнете достъпа на поканен водач* от собственика на Smart Digital Key:

 

  1. Натиснете „Настройки на дигиталния ключ“ на началния екран на приложението Lexus Link+.
  2. Плъзнете наляво над името на поканения водач, който искате да премахнете, и натиснете иконата на кошчето. 
  3. Потвърдете „Премахване“.

 

Вие и поканеният шофьор ще получите известие относно премахването на дигиталния ключ.

 

*ЗАБЕЛЕЖКА: Ако поканеният шофьор шофира, докато достъпът му е премахнат, превозното средство няма да спре. Премахването на достъпа на поканен шофьор става ефективно, след като автомобилът бъде изключен.

 

ii) Премахване на достъпа на поканен шофьор чрез Smart Digital Key:

 

  1. Натиснете „Настройки на дигиталния ключ“ на началния екран на приложението Lexus Link+.
  2. Натиснете „Премахване на дигиталния ключ“и потвърдете „Премахване“.

 

Вие и собственикът ще получите известие относно премахването на дигиталния ключ. Моля, консултирайте се с Видеоклипове с инструкции за по-подробна информация.

За да започнете с деактивирането на дигиталния ключ, моля, вземете физическия ключ и си осигурете достъп до автомобила.

 

  1. Натиснете „Настройки на дигиталния ключ“ на началния екран на приложението Lexus Link+.
  2. Натиснете „Деактивиране на дигитален ключ“ и потвърдете „Деактивиране“. 
  3. Прегледайте информацията, предоставена в приложението Lexus Link+ относно процеса на деактивиране.
  4. При успешно деактивиране ще се покаже съобщение „Деактивиран дигитален ключ“.

Изискването на права за превозно средство, като поканен шофьор на Smart Digital Key, ще деактивира Smart Digital Key и ще премахне всички дигиталния ключове (собствени и споделени)! 

 

В случай, че го направите по погрешка или умишлено, трябва да следвате процеса на настройка, за да активирате отново вашия Smart Digital Key.

Smart Digital Key не функционира, когато батерията на телефона е изтощена.

Функциите за отключване и заключване на Smart Digital Key работят, когато автомобилът ви е оборудван с допълнителен имобилайзер, монтиран  след продажбата. 

 

Функцията за стартиране на двигателя на Smart Digital Key не работи, когато автомобилът ви е оборудвана с допълнителен имобилайзер, монтиран след продажба. 

 

В случай, че искате да използвате Smart Digital Key в комбинация с вашия допълнителен имобилайзер, монтиран след продажбата, моля, не забравяйте да носите своя транспондер на имобилайзера.

Ако смятате, че дигиталният ключ не се разпознава достатъчно добре, докато сте извън или вътре в автомобила, възможно е да персонализирате диапазона на откриване на ключа. 

 

  1. Натиснете „Настройки на дигиталния ключ“ на началния екран на приложението Lexus Link+.
  2. Натиснете „Персонализиране на диапазона“.
    1. Дигиталният ключ вече има фабрични настройки, които би трябвало да съответстват на нуждите на повечето шофьори. Това, което може да повлияе на откриването, е как носите смартфона си – е в задния джоб ли е? В чанта? Или просто го носите в ръка?​
  3. Изберете между три различни нива на чувствителност в зависимост от вашите лични предпочитания и натиснете „Запазване“.​
  4. Ще се покаже съобщение за успешно актуализиране на чувствителността.

Възможно е вашият Smart Digital Key да не е в обхват, силата на сигнала да не е достатъчна, за да позволи дистанционно отключване/заключване или Bluetooth на вашия смартфон да е изключен.

 

  1. Отидете в настройките на вашия смартфон и проверете дали вашият Bluetooth е ВКЛЮЧЕН.
  2. Извадете смартфона си от джоба или чантата си и докоснете дръжката на вратата, за да отключите или заключите автомобила си.

Да, можете лесно да започнете сесия за зареждане на вашите автомобили. Ако обаче искате да планирате сесия за интелигентно зареждане, това е възможно само чрез приложението Lexus Link+. Изберете автомобила, който искате да заредите, и следвайте стъпките в приложението.

Просто отворете приложението Lexus Link+, изберете автомобила, който искате да заредите, и начина, по който искате да го заредите.

 Вашата RFID карта трябва само да бъде сдвоена с вашето зарядно устройство веднъж, за да можете и двамата да я използвате независимо.

Да може. Първият потребител ще има пълен достъп до функции и настройки. Следващите потребители ще бъдат „гости“, които ще могат да зареждат автомобилите си. 

 

Следвайте тези стъпки, за да добавите Lexus HomeCharge към вашето приложение Lexus Link+:

 

  1. Отворете Lexus Link+ и изберете „Моят гараж“. 
  2. Изберете „Зарядни устройства“ и „Добавяне на зарядни устройства“. 
  3. Въведете или сканирайте серийния номер на Lexus HomeCharge. 
  4. Въведете PIN кода и псевдоним. Докоснете „Достъп и споделяне“, за да добавите или премахнете потребители.

Законът за данните на ЕС (Регламент (ЕС) 2023/2854) е регламент, който гарантира справедлив достъп до и използване на данни, генерирани от свързани продукти и свързани услуги. В автомобилния контекст това включва:

  • Свързани превозни средства (автомобили, ванове, камиони с телематични възможности)
  • Интелигентни домашни зарядни устройства (EV зарядни станции)
  • Свързани услуги като мобилни приложения за дистанционно управление на превозно средство или управление на зареждането

  • Данни за превозното средство: Данни, генерирани от работата и представянето на превозното средство, изброени в категориите по-долу.
    • Данни за местоположение:  
      • Информация за геолокация (напр. геолокация на вашето превозно средство (дължина и ширина), планирана дестинация, пътувания, посока на пътуване) в точни часове;
      • Информация за пътуване (напр. скорошни дестинации, любими дестинации).
    • Телематични данни
      • Поведение при шофиране (напр. дневници на шофиране, скорост на шофиране, ускорение и скорост на спиране);
      • Технически данни за превозното средство (напр. пробег, разход на гориво, предупреждения) и диагностични данни (напр. неизправности в системата и предупредителни светлини);
  • Данни за домашно зарядно устройство: Данни, генерирани с помощта на домашни зарядни устройства, изброени в категориите по-долу.
    • Данни за сесията на зареждане: Информация за всяка сесия на зареждане, включително начално и крайно време, продължителност и консумирана енергия.
    • Данни за консумацията на енергия: Подробни записи на количеството електроенергия, използвано по време на зареждане, често разбити по времеви интервали.
    • Charging Efficiency: Data on the efficiency of the charging process, including any losses that occur during charging.
    • Ефективност на зареждането: Данни за ефективността на процеса на зареждане, включително всякакви загуби, възникнали по време на зареждане.
    • Състояние на устройството: Актуализации на състоянието в реално време на домашното зарядно устройство, като работно състояние, кодове за грешки и предупреждения за поддръжка.
  • Данни за свързани услуги: Данни, представляващи вашите взаимодействия с нашите услуги, включително хронология на навигацията, управление на превозно средство и/или домашно зарядно устройство.
  • Метаданни: Данни, необходими за тълкуване на горните категории, като описания, времеви отпечатъци. местоположение и мерни единици.

Законът за данните на ЕС предоставя значителни права на потребителите на свързани продукти. Тези права са предназначени да ви осигурят по-голям контрол, прозрачност и гъвкавост по отношение на начина, по който вашите данни се осъществяват и използват.

 

По-конкретно:

1. Право на преглед и получаване на данни

Имате право на достъп и получаване на данните, генерирани от вашия свързан продукт и свързаните с него цифрови услуги. Това включва:

  • Данни в реално време и исторически данни като местоположение, разход на гориво, налягане в гумите, диагностика на двигателя и поведение при шофиране.
  • Както лични, така и нелични данни, в зависимост от контекста на използване (напр. отделен шофьор срещу оператор на автопарк).
  • Данните трябва да бъдат предоставени в структуриран, често използван и машинно четим формат, безплатно.

Това право гарантира, че можете да разберете какви данни се събират и как се използват, и да ги извлечете за свои собствени цели - като анализ, препродажба или смяна на доставчик на услуги.

 

2. Право на споделяне на данни с трети страни

Вие също имате право да инструктирате производителя на превозното средство (или други притежатели на данни) да споделя вашите данни с трета страна по ваш избор. Това може да бъде:

  • Независими сервизи или доставчици на услуги за диагностика и поддръжка.
  • Застрахователни компании за застрахователни полици, базирани на използване.
  • Платформи за управление на флота за оптимизиране на логистиката.
  • Доставчици на цифрови услуги, предлагащи приложения или инструменти, които подобряват изживяването ви при шофиране.

Производителите са законово задължени да предоставят тези данни на третата страна, която посочите, при справедливи, разумни и недискриминационни условия. Това насърчава конкуренцията и иновациите и предотвратява привързването към един доставчик на услуги.

 

3. Прозрачност и достъп по дизайн

Производителите трябва да гарантират, че:

  • Вие сте ясно информирани какви данни се събират, как се използват и вашите права.
  • Превозните средства, домашните зарядни устройства и услугите са проектирани с „достъп по дизайн“, което означава, че данните трябва да бъдат лесно и сигурно достъпни за вас и избраните от вас трети страни.

 

Примери:

  1. Независима поддръжка: Искате да използвате местен гараж вместо сервизен център на Lexus. Можете да поискате данните за диагностика и поддръжка на вашия автомобил да бъдат споделени директно със сервиза, което им позволява да извършват ремонти, без да се нуждаят от собствени инструменти или данни.
  2. Застраховка: Вие избирате застрахователна полица, базирана на употребата. Можете да упълномощите вашия застраховател да получава данни за поведението при шофиране (напр. скорост, модели на спиране) директно от вашия автомобил, за да изчисли персонализирана премия.
  3. Управление на автопарк: Като оператор на автопарк можете да получите достъп до данни в реално време от всички превозни средства във вашия автопарк и да ги споделите с логистична платформа на трета страна, за да оптимизирате маршрутите, да наблюдавате горивната ефективност и да планирате поддръжка. 
  4. Оптимизиране на потреблението на енергия. Дружество за енергиен мениджмънт на трета страна може да комбинира данни от свързано домашно зарядно устройство с тези на други свързани устройства, консумиращи енергия, и да предоставя отчети и предложения за оптимизиране на времето за зареждане, намаляване на разходите за електроенергия и подобряване на енергийната ефективност въз основа на условията на мрежата в реално време и потребителските предпочитания.

1. Портал за клиенти на Lexus (платформа за споделяне на данни)

Чрез портала за клиенти на Lexus можете:

  • Преглеждайте и изтегляйте данни за превозно средство и домашно зарядно устройство, като история на пътувания, разход на гориво, записи за поддръжка, записи за зареждане и системни предупреждения.
  • Предоставете достъп на трети страни като застрахователи, сервизи или мениджъри на автопаркове.
  • Наблюдавайте ефективността на вашия автомобил и получавайте проактивни известия за обслужване.
  • Моля, имайте предвид, че за да използвате Платформата за споделяне на данни, трябва да имате акаунт в портала за клиенти.

Тази платформа е предназначена да гарантира прозрачност, лесен достъп и съответствие с изискванията на Закона за данните на ЕС за „достъп чрез проектиране“.

 

2. Интерфейс на превозното средство и порт за бордова диагностика (OBD).

Вашият автомобил е оборудван с OBD порт, който позволява:

  • Директен достъп до диагностични данни в реално време (напр. производителност на двигателя, кодове за грешки).
  • Използване на OBD инструменти и приложения на трети страни за независимо извличане и анализ на данни.
  • Поддръжка за независими доставчици на услуги за извършване на диагностика и ремонт без да разчитат на собствени системи.

Това гарантира, че вие ​​— или доставчик на услуги по ваш избор — имате достъп до основните данни за превозното средство без ограничения.

 

3. Приложение Lexus Link+ (придружаващо мобилно приложение)

Приложението Lexus Link+ предлага удобен за мобилни устройства начин за:

  • Достъп до данните за вашето превозно средство и домашно зарядно устройство по всяко време и навсякъде.
  • Получавайте сигнали в реално време, проследявайте поведението си при шофиране и наблюдавайте здравето на автомобила.

Приложението допълва портала за клиенти и OBD интерфейса, като ви дава пълен контрол върху вашите данни в удобен и удобен за потребителя формат.

Чрез платформата за споделяне на данни в портала за клиенти на Lexus можете да предоставите достъп на трети страни като застрахователи, сервизи или мениджъри на автопаркове.

 

Тази платформа е предназначена да гарантира прозрачност, лесен достъп и съответствие с изискванията на Закона за данните на ЕС за „достъп чрез проектиране“.

Без такса за личен достъп. Може да бъде начислена разумна такса на трети страни, които получават достъп до вашите данни.

В подкрепа на прозрачността и спазването на Закона за данните на ЕС, Lexus предоставя изчерпателен каталог с данни, който очертава типовете данни, генерирани от свързани превозни средства и достъпни за достъп или споделяне.

 

Можете да намерите пълния списък с налични данни — включително технически данни, данни за употреба и диагностика — чрез платформата за споделяне на данни на Toyota, достъпна на: https://eda.toyota-europe.com/

 

Каталогът съдържа:

Описания на всеки тип данни, включително формат, честота и източник (например GPS, сензори, ECU).

Категории данни, като:

  • Състояние на автомобила и диагностика
  • Поведение при шофиране и употреба
  • Данни за местоположение и пътувания
  • Данни от околната среда и сензори
  • Данни от домашно зарядно устройство

 

Този каталог помага на потребителите и на трети страни доставчици на услуги да разберат какви данни са налични, като осигурява справедливо, информирано и безопасно използване на данните.

Можете да получите достъп до данни за превозно средство или домашно зарядно устройство (от името на потребителя на продукта):

Примерни примери:

  • Извършете дистанционна диагностика преди час за сервиз
  • Предлагайте предсказуема поддръжка (напр. известяване, когато компонентите на превозното средство са износени)
  • Осигуряване на поддръжка при зареждане (напр. програмиране на домашни зарядни устройства за започване на зареждане, когато тарифите са ниски)

Вашите отговорности са определени в съответните Условия за ползване, предоставени, когато се регистрирате за акаунт и подадете заявка за включване.

Да, при условие че потребителят на продукта е повдигнал искане. Примери:

  • Застраховател получава достъп до данни за поведението при шофиране, за да предложи политика за плащане, както шофирате
  • Мениджър на автопарк извлича дневници за зареждане от домашни зарядни станции, за да оптимизира използването на енергия
  • Приложението за мобилност използва местоположението на автомобила и състоянието на заключване, за да активира споделянето на автомобил

Да, при условие че потребителят на продукта е повдигнал искане. Примери:

  • Застраховател получава достъп до данни за поведението при шофиране, за да предложи политика за плащане, както шофирате
  • Мениджър на автопарк извлича дневници за зареждане от домашни зарядни станции, за да оптимизира използването на енергия
  • Приложението за мобилност използва местоположението на автомобила и състоянието на заключване, за да активира споделянето на автомобил

Да, може да бъде начислена такса в съответствие с разпоредбите на Закона за данните на ЕС.

Чрез:

  • API (напр. RESTful API за телеметрия на превозни средства в реално време)
  • Платформата за споделяне на данни. Можете да получите достъп до платформата чрез https://eda.toyota-europe.com/ (Opens in new window)
  • Стандартни формати (напр. JSON, CSV)

Toyota Motor Europe (TME) гарантира, че данните са защитени чрез стабилни технически и организационни предпазни мерки, в съответствие със законовите и регулаторни изисквания.

  • Управление на сигурността: Общофирмени политики и специализирани екипи управляват и наблюдават информационната сигурност и поверителността.
  • Управление на уязвимости и корекции: Редовни актуализации и оценки от трети страни за идентифициране и отстраняване на слабости в сигурността.
  • Системна и мрежова сигурност: Използване на криптиране, антивирусна програма, контрол на достъпа и наблюдение за защита на ИТ инфраструктурата.
  • Сигурност в облак и превозни средства: Специализирани контроли за облачни среди и системи за превозни средства, съобразени с международните стандарти (напр. ISO 21434, UNR155).
  • Реагиране на инциденти: Структурирани процеси за откриване, докладване и реагиране на инциденти със сигурността и поверителността.
  • Съответствие с изискванията за поверителност на данните: Спазване на GDPR, включително права на субект на данни и проверки за съответствие на доставчика.
  • Обучение и осведоменост: Текущо обучение за служители относно отговорностите за защита на данните.
  • Поверителност и контрол на достъпа: Строги правила за работа с чувствителна информация и ограничаване на достъпа въз основа на роли.
  • Управление на риска: Редовни оценки и планиране на смекчаване на рисковете за защита на данните.

Ако изискванията в Правилата и условията не са изпълнени, Lexus може да откаже достъп до данните. В този случай можете да подадете жалба чрез вашия дилър или чрез приложението или уебсайта на Lexus Link+ и упълномощен представител ще разгледа проблема ви.

Някои модели превозни средства включват функция „Асистент при произшествия“, която автоматично открива потенциални повреди по автомобила ви по време на шофиране, включително произшествия.

„Асистентът при злополука“ се активира автоматично като част от вашия абонамент за стандартни услуги за поддържаните превозни средства, така че няма нужда от ръчно активиране.

Функцията „Асистент при произшествия“ непрекъснато се учи да открива по-добре реални произшествия. Понякога може да сигнализира за събития, които не са произшествия, като например внезапно ускорение, рязко спиране или преминаване през по-значителни неравности.

Асистентът за злополуки работи само докато автомобилът ви работи. Когато автомобилът ви е паркиран и изключен, системата не следи активно за повреди или инциденти. Така че, за съжаление, всички повреди, възникнали, докато автомобилът ви е паркиран, няма да бъдат открити от системата.

Възможно е да има забавяне в показването на събитията, особено ако превозното ви средство не е имало стабилна интернет връзка за изпращане на данните. Тежките катастрофи, включващи задействане на въздушни възглавници, също може да отнемат повече време за обработка и изпращане на сигнали. Възможно е също така някои видове сблъсъци да не бъдат открити от системата.

Когато бъде засечена катастрофа, системата събира данни, включително следното:

  • Час и дата на събитието
  • Скорост на превозното средство в момента на удара
  • Посока и тежест на удара
  • GPS местоположение

Тези данни помагат за оценка на произшествието и подпомагат по-нататъшния анализ.

Известията за катастрофи се изпращат до нашите системи. Ако сте избрали да се съгласите с „асистент за свързано превозно средство“, вашата информация може да бъде споделена с търговец от нашата мрежа, за да се свърже с вас, и да ви помогнат да организирате ремонта.

Асистентът при произшествия е неразделна част от абонамента за Стандартните услуги и е проектиран като основна функция за безопасност. Споделянето на информация за вашия инцидент с търговец от нашата мрежа обаче се основава изцяло на вашето съгласие. Имате възможност да изберете да не давате съгласие за каквато и да е обработка или комуникация на информацията за вашия инцидент с наш търговец. Ако желаете да деактивирате напълно Асистента при произшествия, единственият начин да го направите е като се отпишете от Стандартните услуги.

Не, Асистентът при злополука не се свързва директно със службите за спешна помощ. Той изпраща информация до нашата система, което може да подтикне към последващи действия, като например обаждане от вашия търговец за уговаряне на ремонт. Винаги се обаждайте сами на службите за спешна помощ, ако се нуждаете от незабавна помощ.

Важно е да се отбележи, че споделянето на данни за произшествия за застрахователни или правни цели не е автоматично, а зависи изцяло от вас. Ако желаете, можете ръчно да генерирате и изтеглите отчет, съдържащ данните за произшествието и всички качени от вас снимки, които след това можете да споделите с трети страни, като например застрахователни компании или представители на закона.