LEXUS Е ДОМАКИН НА НЕВЕРОЯТНО СЪБИТИЕ

Неповторимо приключение на лед, което ще ви накара да затаите дъх

  • Lexus е домакин на невероятно събитие - шофиране на LC купе по замръзналото езеро Байкал в Сибир.
  • Шампионът по дрифт на Русия – Никита Шиков достига до ръба на възможностите при шофирането на автомобила по леда.
  • Дивата природа е неповторим фон за уникалните снимки.

Замръзналата пустош в Сибир обикновено не се счита за естествената среда на автомобилите Lexus, но условията за невероятно изживяване при шофиране, поставят на изпитание възможностите за управление на два съвсем различни модела: RX - големия 7-местен луксозен хибриден SUV и задвижваното от V8 LC купе.

Мястото на приключението е езерото Байкал, най-дълбокото сладководно езеро в света, което има ледена покривка от 1.5 м при температури, които могат да паднат до -60 С. Всъщност ледът е толкова дебел и здрав, че езерото става част от националната пътна мрежа на Русия.

Този великолепен пейзаж изисква и велик пилот. Lexus наемат талантливия Никита Шиков, един от водещите дрифт шампиони в Русия. Постиженията му включват: два пъти вицешампион в дрифт сериите на Русия, вицешампион на Формула Дрифт Русия и носител на купата - Авто Екзотика. Въпреки огромния си опит, той за първи път пилотира Lexus на лед – настилка, корено различна от състезателните трасета, на които е свикнал.

RX има впечатляващо наследство като първия в света „луксозен кросовър“, но поставянето на този стилен SUV на такова екстремно изпитание е истинско събитие в историята му. Шиков призна, че преди да седне зад волана е изпитвал съмнения към работата на електронната E-Four система за задвижване на четирите колела.

„В началото бях скептично настроен“ сподели той, тъй като RX по подразбиране е с предно задвижване, а задните колела се включват, само когато сензорите засекат, че гумите започват да превъртат или пързалят. Но когато веднъж стъпих на леда, разбрах, че задната ос се включва много бързо, така че уверено може да проведете контролирано странично плъзгане с всички четири колела.

 

Всъщност Шиков успя да направи няколко драматични маневри, разчитайки на сцеплението на предните колела. Докато линейната скорост на автомобила достигна 100 km/h, водещите колела се въртяха с повече от 180 km/h.

 

Купето LC с мощния си V8 двигател, 464 к.с. по DIN и със задно предаване представи съвсем различна гледна точка дори и преди да стъпи на леда, Шиков беше впечатлен от характера му: „За първи път карах този спортен автомобил и беше просто изключителен. Докато шофирах по малките местни пътища в лагера, успях да се запозная с характера му на купе за дълги пътувания, скоростни шофирания със страхотната му аеродинамика, перфектна управляемост, удобна кабина и идеална позиция на водача.“ каза той.

“Когато си на леда обаче, веднага усещаш задното задвижване. Заради тежестта на автомобила и фактът, че карахме със стандартни гуми, ускоряването не беше ключово, важното беше техниката на шофиране и намирането на лимита на възможностите.

Шиков наистина се забавляваше, че може да шофира LC по замръзналото езеро Байкал, което имаше леден прах по повърхността. „Сцеплението дойде и това беше все едно да шофираш на макадам“ сподели той. „Успях да се докосна до истинската същност на автомобила, с въртящи се колела около 280 км/ч. Задните колела оставяха впечатляващи следи по снега, точно както облаците дим, когато дрифтиш в кръг.“

Бяха взети строги мерки за безопасност, докато се шофираше по замръзналите “диви“ езера. Не се поставят предпазни колани, аудио системата трябваше да е изключена, а вратите задължително отключени; състоянието на леда беше следено внимателно дори за най-малките следи на неустойчивост.

За нуждите на зрелищното пилотиране на Шиков, всички електронни системи за стабилност бяха изключени, така че изпълнението беше сведено изключително до автомобила и уменията на пилота.

Шофирането на RX и LC в Сибир беше истински тест за тяхното качество. За RX - изключително ниските отрицателни температури не бяха никаква пречка за правилното функциониране на хибридната система. RX доказа, че стъпва сигурно върху трудния и леден терен, с електрическата си E-Four 4х4 система.

За LC, което е създадено предимно за криволичещи крайбрежни пътища, замръзналото езеро се превърна в арена за демонстриране на експертни пилотски качества. Пилотите бяха свободни да достигнат лимита на купе със задно задвижване, без риск за автомобила или околната среда.

Снимките от събитието носят духа на това специално място и най-вече как Lexus успя да демонстрира забележителната надеждност на автомобилите си.