ВОДЕН ОТ ИНТУИЦИЯТА: АВТОМОБИЛ ОТ LEXUS, РАЗКАЗ, „НАПИСАН“ ОТ ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ (AI), ЗАСНЕМАНЕ ОТ РЕЖИСЬОР, ОТЛИЧЕН С „ОСКАР“

Lexus представя първата реклама в света, чийто сценарий е написан изцяло от изкуствен интелект (AI) и заснет от режисьор с награда „Оскар“

  • Новият филм „Воден от интуицията“ е създаден по поръчка, благодарение на изкуствен интелект (AI), разработен в партньорство с The&Partnership London и Visual Voice;
  • Историята оживява благодарение на режисьор с награда „Оскар“;
  • Изкуствен интелект, разработен чрез IBM Watson и използването на множество източници на данни, включително отличени с награди стари луксозни реклами и интелект, базиран на емоционални човешки отговори;
  • Филмът играе ключова роля в новата кампания „Воден от интуицията“, която лансира бизнес седана в Европа. Наличен за гледане в медия каналите на Lexus.

Lexus – марка, известна с лидерството си в технологичните иновации, изследва нови възможности в заснемането на филми с лансирането на „Воден от интуицията“, рекламен клип, чийто спецарий е изцяло написан от изкуствен интелект (AI). Заснемането е дело на Кевин Макдоналд, сред чийто филми са „Последният крал на Шотландия“, биографичният „Уитни“ за Уитни Хюстън, и отличения с „Оскар“ документален филм „Един ден през септември“.

Първата в света колаборация между изкуствен интелект (AI) и известен такуми майстор има за цел се тестват границите за това как хората и машините могат да работят заедно в перфектна хармония чрез изследване на важността на интуицията при взаимоотношенията между двете страни, за да демонстрира отличителните черти на новия бизнес седан Lexus ES.

Резултатът е впечатляваща кратка драма: едноминутен филм, разказващ историята на такуми майстор на Lexus, който завършва щателната си работа по автомобила и освобождава новия Lexus ES в света, единствено за да бъде отведен и заплашен с унищожение. В критичния момент системата за автоматично аварийно спиране се намесва, за да спаси ситуацията, демонстрирайки ефективността на интуитивните технологии, внедрени в автомобила.

Иновативният, творчески подход към проекта е в пълен синхрон с качествата на новия ES - автомобил, който е постоянно нащрек за незабавен отговор за намеренията на водача и непрестанно променящите се условия на пътя и трафика. Това се наблюдава на фундаментално ниво в гъвкавостта, стабилността и силата на новата платформа GA-K (Global Architecture – K) на ES, както и в интелигентаната работа на функциите на системата Lexus Safety System+. Те могат да разпознаят опасности и автоматично да инициират спиране, завиване и сигнализация за водача, за да предотвратят инциденти или да намалят последствията при възникнане на удар.

Творческата агенция The&Partnership London на Lexus работи съвместно с техническия партньор Visual Voice за създаването на сценарист с изкуствен интелект като използва IBM Watson, за да анализира редица външни аудио, текстови и визуални данни и да изведе заключения за това какво прави едно съдържание, достойно за награда, и благодарение на което изкуственият интелект може да допринесе в създаването на нишката на сценария, която може да бъде емоционално интелигентна и развлекателна за аудиторията.

За създаването на оригинална история изкуственият интелект (AI) е „трениран“ с луксозни и значими автомобилни реклами от последните 15 години, които са печелили престижните, международни творчески награди Cannes Lions. AI също така е „зареден“ с данни за емоционална интелигентност чрез видео платформата Unruly, за да „научи“ кои моменти влияят най-много на зрителите и да разбере как действията, обектите, местоположението и емоционалността биват използвани в различни комбинации и последователност, за да комуникират желаните послания.

В използването на толкова много информация за стари реклами е важно да се избегне рискът от разработване на нещо, което звучи вече познато или има твърде масов стил на изказ. Така в изкуствения интелект са добавени допълнителни данни за марката Lexus, както и ръководството за проекта, за да се запази оригинален сценарият, както и тонът на марката.

Макдоналд веднага е заинтригуван от концепцията и разпознава нуждата от различен от конвенционалния подход за филма. Той казва: „Когато ми връчиха сценария бях убеден в потенциала му, заради мелодрамата в историята. Фактът, че изкуственият интелект (AI) „дава“ чувствителност на приятелска машина, го поставя в бойна ситуация, а след това бягството към залеза беше толкова емоционален отговор, от това което е всъщност дигиталната платформа. Очарователно простичкият начин, по който изкуственият интелект (AI) пише историята беше едновременно впечатляващ в интерпретацията на човешката емоция, но и все още не достатъчно очакван, за да придаде на филма ясно нечовешко въздействие.“

Алекс Нюланд, Съосновател на Visual Voice, каза: „Проектът беше едновременно силно предизвикателен и дълбоко впечатляващ и се радвам, че имах привилегията да бъда част от него. От самото начало беше почти невъзможно да се знае какво ниво на качество или разбираемост е възможно да се създаде от изкуствения интелект (AI).

„Изключително удовлетворяващо и вълнуващо е да се наблюдава довеждането на проекта до такъв богат завършек. Вярваме, че този проект придвижва съдържанието, създадено от изкуствен интелект, към началото на истински, самостоятелни творчески заслуги.“

За да се фокусира по-точно върху „интуитивния“ аспект от историята, изкуственият интелект (AI) допълнително е „обучен“ с интелигентност от проведен експеримент по поръчка на MindX, звеното за приложни науки към Новия Южноуелски университет в Австралия. Проучването изследва причините, които правят човека интуитивен и как хората с високо ниво на интуиция реагират на реклами за автомобили.

Резултатът е сценарий, богат на истинска човешка емоция, неразличим от такъв, написан от човек и добавящ някои неочаквани детайли. Например, изкуственият интелект (AI) придава на характера на автомобила съзнание и изненадваща емоционална дълбочина, като в същото време третира човешкото поведение, като например навика да се наблюдават разгръщащи се бедствия от безопасно разстояние, със степен на здравословен цинизъм.

Дейв Бедууд, Творчески партньор в The&Partnership каза: „Мислех, че ще пиша реклама с помощта на изкуствен интелект (AI). Вместо това, изкуственият интелект пое нещата и написа целия сценарий – машина, която разказва историята за оживяваща машина. Работата на изкуствения интелект до днес е била интересна, заради самия процес; това се е получавало, защото крайният продукт е добър по свой собствен начин.“

Винсент Табел, Старши мениджър комуникации и марки в Lexus Европа каза: „В Lexus обичаме да излизаме извън технологичните и дизайн граници и именно заради това искахме да направим нещо напълно различно – първото в света – за премиерата на новия Lexus ES. ES е едновременно интуитивен и иновативен, затова искахме и рекламата да отразява това. Филмът, който се получи като резултат, надмина очакванията ни за възможностите на изкуствения интелект (AI) - от неговата креативност до човешката му емоция.“

Рийс Медуей, Специалист Медии и развлечения за Великобритания в Ирландия в IBM Watson, каза: „Поздравихме Lexus, Visual Voice и The@Partnership за това, че са първите дръзнали да пробват силата Watson AI и аналитичните данни като трамплин за творчески процес. Магията на сторителинга (разказването на истории) винаги ще придобие живот в човешкия креативен процес, а използвайки Watson за идентифициране на общите атрибути за достойна за награди творческа работа, е пример за това как човекът и машината ще си партнират в ерата на изкуствения интелект (AI). За мен беше привилегия да съм част от този процес.“

 

ПРИЛОЖЕНИЕ: ВОДЕН ОТ ИНТУИЦИЯТА – ДЕТАЙЛИ ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА ИСТОРИЯТА ЗА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ

 

Продължителният процес за създаване на изкуствен интелект включва „обучение“ на машина чрез голям обем информация, за да се гарантира, че получената информация е възможно най-полезна и детайлна.

 

Първата стъпка е интегрирането на набор от инструменти за визуално разпознаване чрез изкуствен интелект от трети страни в платформата за изкуствен интелект Visual Voice. Процесът е използван, за да изследват рекламите за автомобили от последните 15 години, удостоени с награда Cannes Lions. Параметрите за събиране на информацията, фокусирани върху елементи като действие, обекти, локации, както и емоционалността, съдържаща се в рекламите, заедно с това къде в рекламите се случват те и в какви комбинации. Рекламите, които изразяват интуиция, инстинкт и познание, получават по-висока оценка за релевантност, като други аспекти са организирани и категоризирани около тези основни стълбове.

След като данните са събрани, платформата за изкуствен интелект Visual Voice анализира голямото количество информация за тенденции и взаимовръзки като неща, които обичайно се случват по средата на рекламата, както и обекти и локации, които често се случват заедно. От първоначалните заключения е било видимо, че се среща общ вид отличавана с награди реклама, която е била характерна за повечето масови автомобилни марки. За да се избегне създаването на реклама, която ще звучи познато или близка до посланията на масовия пазар, са подадени повече подробности към изкуствения интелект (AI).

Като първа стъпка са въведени отличени с наградата Cannes Lions реклами за всякакви луксозни марки, а не само за автомобили. Това е спомогнало за представянето на нови идеи и данни, които да избегнат завършването на сценарий, който да има твърде масово звучене. В допълнение, изкуственият интелект (AI) е бил „запознат“ с правилата за комуникация на марката Lexus. При съвпадение на елемент от печеливша реклама с правилата на марката, е бил отчитан най-високият резултат от изкуствения интелект (AI).

Като последна стъпка, за да се определят индивидуалните предпочитания на интуитивните личности по отношение на рекламите за автомобили, е поръчано проучване в партньорство с MindX; звеното за приложни науки към Новия Южноуелски университет. Данните са подадени към изкуствения интелект (AI), в допълнение към основните данни за предпочитанията на широката общественост. „Обучавайки“ изкуствения интелект по този начин, му е позволено да даде най-висок резултат за предпочитания, които са най-често срещани при интуитивните индивиди, в сравнение с широката общественост.

Една от най-силните констатации, направена чрез изследването на MindX, е предпочитанието за емоционално изживяване. За да се определят кои аспекти от рекламите стимулират емоционален отговор, са вложени данни от Unruly, които показват кои автомобилни реклами реализират най-висок емоционален индекс. Данните включвали серия автомобилни реклами (които са обработени от изкуствения интелект по същите причини както по-горните), както и сурови данни, събрани от отговори на хора за автомобилните реклами по отношение на техните емоции. Оценяването на емоционалните отговори е било разбито в различни категории за различните емоции. Използвайки тези данни, изуственият интелект е имал възможността да свърже обектите, действията и локациите (сред много други параметри) с резултиралия емоционален ефект върху човек.

Всички тези данни са обработени от изкуствения интелект като се обръща особено внимание на аспектите, при които има сходство между различните източници на данни, като например, аспекти, които се срещат често в награждавани реклами, които носят високо емоционално въздействие и също така са съгласувани с изисквананията за комуникация на марката.